Geen huizen, geen scholen! - Reisverslag uit Mulmur, Canada van Claudia, Erik, Myrthe en Mees Duijsens - WaarBenJij.nu Geen huizen, geen scholen! - Reisverslag uit Mulmur, Canada van Claudia, Erik, Myrthe en Mees Duijsens - WaarBenJij.nu

Geen huizen, geen scholen!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia, Erik, Myrthe en Mees

27 Oktober 2009 | Canada, Mulmur

Het plan was vandaag huizen en scholen kijken.
Dat liep dus een tikkie anders.
Gisteravond kreeg ik nog via mijn Facebook een bericht van onze makelaar Cindy. De bezichtigingen die gepland stonden gingen niet door, de panden waren al verhuurd. Balen!
Ook hadden we rond half 1 een afspraak bij een basisschool in Shelburne en twee uurtjes later bij de highschool. Maar toen we er over na dachten besloten we de boel te cancellen.
Het is in Canada zo geregeld dat je naar die school gaat die bij het district hoort waar je gaat wonen. Dus, als we besluiten om hier in Mulmur of Shelburne te gaan wonen, moeten M&M in Shelburne naar school. Voor Myrthe is de keuze hoe dan ook beperkt, er is daar maar 1 Highschool. Basisscholen zijn er meer, ligt er maar net aan waar je woont, naar welke je mag.
We hebben besloten om eerst maar eens af te wachten waar we een huis kunnen vinden en dan daar de school bij te zoeken. Want dadelijk hebben we alle scholen in de regio zo'n beetje gehad, maar nog steeds geen huis gevonden.
Erik heeft me in dat verband vandaag weer weten te verbazen.....
De afspraken bij de scholen moesten natuurlijk netjes afgebeld worden.
Erik zoekt bij google gauw "highschool Shelburne" en belt. Hij vraagt netjes naar mevrouw X. Die blijkt er niet te werken.
Gek vindt Erik, want hij had zeker met haar gesproken en vandaag een afspraak gemaakt.
Mevrouw aan de andere kant snapt er niks van en vraagt waarover het gaat. Verhaal over de rondleiding uitgelegd.
Mevrouw verteld dat sinds twee jaar mevrouw Y deze functie heeft...... Dus Erik gaat er vanuit dat hij de naam verkeerd heeft opgeschreven en vraagt onze afspraak af te zeggen........ Terloops verteld hij mij nog dat de website van die school er toch ineens heel anders uit ziet.....
Dus ik google ook die school, laat de website zien en Erik roept "ja die is het"...... Was de highschool die hij gebeld had in Shelburne op Nova Scotia en NIET in Ontario. Zo'n slordige 1600 km of wat meer verderop.
Zucht.
Daarna de goede school gebeld en mevrouw X bleek er inderdaad te werken.

Ineens was onze vol geplande maandag helemaal vrij en we besloten om een kijkje te gaan nemen bij Wasaga Beach, gelegen aan de Georgian Bay. Het meer is zo groot dat je denkt dat je aan zee staat. Echt gaaf!
Helaas nu in het naseizoen uitgestorven en niet meer zo aantrekkelijk, zoals elke kustplaats. Maar in de zomer is daar heel veel te beleven op het gebied van watersport en strandvertier.
Na een kort bezoek aan Wasaga Beach besloten we door te rijden naar Barrie, een leuk plaatsje gelegen aan Lake Simcoe.
In een winkel voor Halloweenspullen gekeken. Waanzinnig wat ze daar allemaal hadden! Echt ongelooflijk. De kids en ook wij keken onze ogen uit. Mees ging stralend naar huis met een nepbaard en snor en Myrthe heeft spulletjes gekocht om verkleedt te gaan als poes.
Vervolgens nog een shoppingmall onveilig gemaakt en moe en voldaan naar huis!
Morgen staan de watervallen op het programma.

• 27 Oktober 2009 - 02:43

Jolanda:

Toen ik zat te lezen over Shelburne had ik al gelijk zo'n voorgevoel en moest ik al stilletjes lachen. Dat is 3 kwartier hier vandaan. Leuk; het is vast een leuke school!
    Hahahahaha
    Ja Halloween is echt een gekkenhuis! Iedereen gaat weer overboord.
    Leuke foto's; zo te zien hebben jullie het gezellig met elkaar.
    Veel plezier bij de watervallen morgen; val er niet in!

Tot horens
    Jolanda

• 27 Oktober 2009 - 03:03

Saskia:

Mannen!! ;)

Hier in Amerika is het ook de gewoonte dat je eerst uitzoekt naar welke school je wilt gaan en dan pas op zoek gaat naar een huis. Dan loop je niet het risico om verplicht naar een school te moeten die bij je district hoort, maar verder niet goed staat aangeschreven.

Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin. Nog leuke dingen gekocht in de mall? Wij zijn ons ook aan het voorbereiden op halloween. Alhoewel we nog steeds het huis moeten versieren.

Hoe bevalt het oma eigenlijk in Canada?

Bedankt nog voor de kaart. Die is zaterdag aangekomen.

• 27 Oktober 2009 - 08:04

Gaby:

Hi,
    ne, ne... was habt ihr uns den regnerischen Morgen hier in Hamburg versüsst... Wie lustig sind denn die Photos...??
    Welche Verkleidung trägt den der Mensch hinter Mees am Frühstückstisch...?? Und Roberto würde ja sofort - wenn er nicht schon verheiratet wäre, der Dame mit der lila Brille einen Heiratsantrag machen. Ne, wie halten es Eure Kinder bloss mit Euch aus....... Ich werde die Photos jetzt mal an unseren Kühlschrank pinnen - die müssen ausgestellt werden..!!!
    Weiter so - wir freuen uns auf den nächsten Bericht und vor allem die Photos (Lesen dauert ja bei mir etwas länger...)
    So long and take care, Gaby

• 27 Oktober 2009 - 08:23

Rian:

Jammer van die scholen, vind ik natuurlijk errruuugg belangrijk!!
    Maar zo te lezen genieten jullie volop en dat is nu belangrijk, die scholen komen wel!

Veel plezier nog.
    Groetjes,
    Rian

• 27 Oktober 2009 - 08:32

Edwin:

Ik zie dat Erik al zijn plekje voor later heeft uitgezocht. En omi heeft een nieuwe bril gevonden. Staat haar goed. En Claudia, jou zien we niet op de foto's bij de halloweenshop. Wat heb jij uitgekozen?

• 27 Oktober 2009 - 11:59

Esther:

Ik lees nu pas jullie verslagen. Zal ook niet zoveel reageren omdat het even weer niet goed gaat. Maar Claud, dan weet je inieder geval wel dat ik jullie in de gaten houdt :-) Heel veel plezier!!

Liefs Es

• 27 Oktober 2009 - 18:19

Jo En Jacqueline:

En ja hoor een waar berichtje uit Brunssum. We zijn net terug uit het Twentse land en ik wil jullie wel vertellen hoe onze reis was, maar dat verhaal valt geheid weg naast dat van jullie.
    We hebben even geprobeerd de zwarte vlekken voor de ogen in te ruilen voor een heldere blik om zo de kerst te kunnen halen.
    En natuurlijk ook met Gem( hij heeft volgende week tentamens...)
    Het is altijd geweldig jullie verhalen te lezen en de foto's te kijken. Zo reizen we ook nog eens met jullie mee.
    Hupie belde net vanuit Nuenen, we hadden ook wel langs kunnen rijden ????op de terugweg!
    Had gekund hadden we dat geweten.
    lief aangeboden en blijft op verlanglijstje staan.
    Nou vanaf vandaag volgen we jullie verhaal weer dagelijks.
    heel veel groetjes en geniet maar van alles!

• 27 Oktober 2009 - 18:45

Bianca:

Wat een grappig verhaal! Wel lekker als je een dagje onverwachts extra tijd hebt voor sightseeing! Veel plezier en veel groetjes,
    Bianca

PS. Prachtige foto's en wat staan Mirthes tanden trouwens mooi!!

• 27 Oktober 2009 - 18:46

Wil:

jammer van die huizen.ziet er frisjes uit daar.leuke jas claudia! wij zijn net terug van ons reisje langs de rijn!was heel leuk.federweisser gedronken.veel wijngaarden gezien.hip kapsel heeft oma.
    hartelijke groeten wil

• 28 Oktober 2009 - 21:15

Annemarie:

Wat een mooie verhalen weer allemaal ! In welke plaats verblijven jullie nu precies ? Dan kan ik op de kaart kijken waar jullie zitten. Julia heeft toevallig vandaag ook een pompoen uitgehold die we hier voor het huis hebben staan. O ja Claudia, gefeliciteerd ! De kogel is door de kerk: je wordt peettante van een puppie van Puk !
    Groetjes,
    Annemarie